ServiceNow - effektiv IT service management (ITSM)

ServiceNow er en end-to-end Service Management løsning, der både er intuitiv og nem at implementere. Den understøtter de fleste funktioner inden for IT Service Management, også kaldet ITSM. ServiceNow er de seneste år blevet en en særdeles populær løsning hos virksomheder, der ønsker de bedste værktøjer til drift og support af deres IT-platform, samt til understøttelse af andre interne funktioner samt services rettet mod kunder.

Med en ServiceNow-løsning får du effektive værktøjer til både ledelse, serviceteam og servicetagere.

ServiceNow anvendes i vid udstrækning til IT Service Management (ITSM), interne services - herunder HR-, finance- og marketingservices. Desuden er ServiceNow velegnet til at styre services rettet mod dine kunder. 

Skab værdi med ITSM

ServiceNow er velegnet til at understøtte driften af hele din IT-organisation.

For de fleste IT-organisationer handler det om at skabe værdi, både internt i IT-driftsorganisationen - og for hele virksomheden. Det indebærer, at antal fejl der rammer brugerne i organisationen, skal minimeres. Derfor skal din IT-driftsorganisation have de rigtige værktøjer, der kan skabe struktur og give adgang til effektivt at behandle hændelser samt forespørgsler fra organisationen.

Med de rigtige værktøjer kan din driftsorganisation håndtere og prioritere mellem de mange daglige forespørgsler og hændelser (requests/incidents), som kan kræve hurtig handling. ServiceNow hjælper dig hele vejen, så arbejdet bliver både overskueligt og enkelt at gå til, og din IT-organisation vil få værktøjerne til at levere et effektiv og kompetent service til organisationen.

Servicetjek af din ServiceNow?

Få et servicetjek af din ServiceNow og få forslag til hvordan du kan optimere funktionerne og brugen af løsningen. Servicetjekket giver bl.a. svar på:

1. Hvordan får du mere værdi af ServiceNow?

2. Hvor findes de største forbedringspotentialer?

3. Udarbejdelse af handlingsplan sammen med dig.

Du bliver ikke "gift" med Syspeople efter udarbejdelsen af handlingsplan. Du bestemmer selv om dele af handlingsplanen skal effektueres og hvem der skal være udførende på eventuelle opgaver.

Hør mere om Syspeople Servicetjek ved at udfylde formularen.

Servicetjek af ServiceNow?

Hør mere om vores Servicetjek af ServiceNow.

Skab et sammenhængende miljø

I de fleste virksomheder vil der være mange fordele forbundet med at få ServiceNow til at tale sammen med andre IT-løsninger. Det betyder, at IT-afdelingens samlede opgavepulje kan styres via ServiceNow. Derved opnås sammenhængende og effektive workflows. Med Syspeople får du en erfaren partner inden for integrationer, implementering og tilpasning til ServiceNow.

Eksempler på it-integrationer til ServiceNow

• overvågnings- og sikkerhedsløsninger
• automatiseringsløsninger
• sms-løsninger
• ERP-løsninger

Skab værdi med integrationer

I Syspeople kan vi se hvor stor værdi integrationerne giver og hvor det giver mening tilbyder vi at integrere dine løsninger. Som Microsoft Gold Partner er vi erfarne indenfor Microsofts teknologier og integration til ServiceNow.

Configuration management der gør en forskel

Det er i ServiceNows Configuration Management Database (CMDB), at alle informationer om dine enheder/assets gemmes. Assets kan dække over produkter, software, løsninger, sites m.m. I CMDB logges historik på enheder og services, inkl. oversigter over systemafhængigheder, systemejere m.m.

En opdateret CMDB gør det muligt for IT-organisation at handle uden at skulle famle i blinde. I CMDB kan sammenhænge til andre enheder og services angives, og dermed er det eksempelvis muligt at overskue konsekvenser af en defekt enhed. Er din mailserver nede, kan CMDB'et opdatere dig med relevante oplysninger om løsningen inkl. afhængigheder til andre løsninger og systemer.

Erfaringer viser, at det i praksis er svært at holde CMDB opdateret manuelt. I Syspeople anbefaler vi derfor automatiseret opdatering af ServiceNows CMDB.

Vil du vide mere om automatiseret opdatering af CMDB, kontakt os på telefon +45 7034 5657 eller info@syspeople.dk.

Vil du vide mere?

Lad Syspeople kontakte dig.

Udbytte af din ServiceNow platform

Hvordan din ServiceNow skal implementeres afhænger af behovet i din virksomhed og hvordan en service management-løsning bedst understøtter og giver værdi til jeres organisation.

Syspeople kan tilbyde rådgivning og vejledning indenfor mange aspekter af service management og ServiceNow. Vi kan desuden bidrage og inspirere til at finde de områder hvor gevinsterne for din organisation vil være størst. Udfyld kontaktformularen eller ring: +45 7034 5657.

Applikationer i ServiceNow

ServiceNow oversigt over applikationer og funktionalitet

Figur: ServiceNow består af en bred vifte af applikationer. De klassiske ITSM-funktioner ligger i incident, problem, change og asset øverst til venstre. Desuden findes der i det øverste grønne område applikationer til de øvrige interne services samt kundesupport. Den interne driftsorganisation er at finde i området nederst til højre, mens de understøttetende værktøjer til forretningsprocesserne er angivet i det sorte område.

Vælg licens der passer til dine behov

Hos Syspeople sikrer vi gennem rådgivning, at du får den licens, der passer til netop dit behov. Som figuren herover indikerer kommer ServiceNow med en bred og dyb funktionalitet. Løsningen kan løbende udvides med flere applikationer og funktionalitet.

Der er desuden mulighed for at bygge individuelle applikationer i ServiceNow, eller anvende 3-parts løsninger.

Her dækker ServiceNow

På nedenstående områder kan ServiceNow effektivisere din forretning

  • IT Service Managment
  • IT Operations Management
  • HR Services
  • Forretningsservices
  • Sikkerhed
  • Kundeservice

Hurtigt i gang

Syspeople sikrer, at du kommer hurtigt i gang med ServiceNow og får det bedste udbytte af de mange "out of the box" features der findes. Med den rigtige tilgang kan du opnå stor funktionalitet med relativt enkle midler.

Med best-practice implementeringsværktøjer og indbygget guidet setup sikrer vi dig en sikker og systematisk implementering.

Er du interesseret i at vide hvor nemt du kommer i gang med ServiceNow, så tag fat i Syspeople på telefon +45 7034 5657 eller info@syspeople.dk..

Læs hvordan Stofa kom i gang med at anvende ServiceNow