ServiceNow

Med en ServiceNow-løsning får du effektive værktøjer til både ledelse, serviceteam og servicetagere.

ServiceNow anvendes i vid udstrækning til: 




Hvad er ServiceNow?

ServiceNow er en end-to-end Service Management løsning, der både er intuitiv og nem at implementere. Den understøtter de fleste funktioner inden for IT Service Management, også kaldet ITSM, og der findes ligeledes populære applikationer i ServiceNow til at understøtte både kundeservice og shared services, herunder HR-services.  

ServiceNow har gennem de seneste år oplevet en imponerende vækst og udbredelse i både Danmark og den resterende verden. I kraft af en stærk funktionalitet er ServiceNow blevet en af de mest foretrukne løsninger til incident management samt problem-, change- og release-management. ServiceNow er en cloud-baseret platform og leveres med en lang række færdige applikationer. Se oversigten over applikationer i figuren længere nede på siden.

ServiceNow har givet synlige resultater hos Stofa 

Gevinsterne ved implementeringen har været synlige. For 1. level support er det nu nemmere at overgive en sag til Network Operation Center. De har sikkerhed for, at sagen bliver ”fanget” og ikke falder mellem to stole. Fordelene ved løsningen er blevet meget tydelig, og et synligt resultat er bl.a. at ”average handling time” på en sag er faldet.


Michael Terkildsen, afdelingsleder i Stofa: 

”Samarbejdet med Syspeople fungerer perfekt. De er både dygtige og behagelige”.

Applikationer i ServiceNow

ServiceNow oversigt over applikationer og funktionalitet

Figur: ServiceNow består af en bred vifte af applikationer. De klassiske ITSM-funktioner ligger i incident, problem, change og asset øverst til venstre. Desuden findes der i det øverste grønne område applikationer til de øvrige interne services samt kundesupport. Den interne driftsorganisation er at finde i området nederst til højre, mens de understøttetende værktøjer til forretningsprocesserne er angivet i det sorte område.

Vælg licens der passer til dine behov

Hos Syspeople sikrer vi gennem rådgivning, at du får den licens, der passer til netop dit behov. Som figuren herover indikerer kommer ServiceNow med en bred og dyb funktionalitet. Løsningen kan løbende udvides med flere applikationer og funktionalitet.

Der er desuden mulighed for at bygge individuelle applikationer i ServiceNow, eller anvende 3-parts løsninger.

Deltag i gratis webinarer om ServiceNow



Se udbud af webinarer


Skab værdi med ITSM

ServiceNow er velegnet til at understøtte driften af hele din IT-organisation.

For de fleste IT-afdelinger handler det om at skabe værdi, både internt i IT-driftsorganisationen - og for hele virksomheden. Det indebærer, at antal fejl der rammer brugerne i organisationen, skal minimeres. Derfor skal din IT-driftsorganisation have de rigtige værktøjer, der kan skabe struktur og give adgang til effektivt at behandle hændelser samt forespørgsler fra organisationen.

Med de rigtige værktøjer kan din driftsorganisation håndtere og prioritere mellem de mange daglige forespørgsler og hændelser (requests/incidents), som kan kræve hurtig handling. ServiceNow hjælper dig hele vejen, så arbejdet bliver både overskueligt og enkelt at gå til, og din IT-organisation vil få værktøjerne til at levere et effektiv og kompetent service til organisationen.

Få det bedste udbytte af din CMDB i ServiceNow 


Det er i ServiceNows Configuration Management Database (CMDB), at alle informationer om dine enheder/assets gemmes. 

Giv din organisation værktøjerne til at levere uovertruffen service og sikre optimal drift og effektivitet.

Læs om tilgang og metode.

Vil du vide mere?

Lad Syspeople kontakte dig.

Udbytte af din ServiceNow platform

Hvordan din ServiceNow skal implementeres afhænger af behovet i din virksomhed og hvordan en service management-løsning bedst understøtter og giver værdi til jeres organisation.

Syspeople kan tilbyde rådgivning og vejledning indenfor mange aspekter af service management og ServiceNow. Vi kan desuden bidrage og inspirere til at finde de områder hvor gevinsterne for din organisation vil være størst. Udfyld kontaktformularen eller ring: +45 7034 5657.

Skab et sammenhængende miljø

I de fleste virksomheder vil der være mange fordele forbundet med at få ServiceNow til at tale sammen med andre IT-løsninger. Det betyder, at IT-afdelingens samlede opgavepulje kan styres via ServiceNow. Derved opnås sammenhængende og effektive workflows.

Eksempler på it-integrationer til ServiceNow

• overvågnings- og sikkerhedsløsninger
• automatiseringsløsninger
• sms-løsninger
• ERP-løsninger

Skab værdi med integration til ServiceNow

I Syspeople har vi betydelig erfaring med integrationsløsninger til ServiceNow. Hvor det giver mening, kan vi integrere dine løsninger. Som Microsoft Gold Partner er vi erfarne indenfor Microsofts teknologier og integration til ServiceNow.

Hurtigt i gang

Syspeople sikrer, at du kommer hurtigt i gang med ServiceNow og får det bedste udbytte af de mange "out of the box" features der findes. Med den rigtige tilgang kan du opnå stor funktionalitet med relativt enkle midler.

Med best-practice implementeringsværktøjer og indbygget guidet setup sikrer vi dig en sikker og systematisk implementering.

Syspeople tæller nogle af de skarpeste kompetencer inden for ServiceNow i Danmark. Søger du en kompetent dansk partner inden for ServiceNow? Så tag fat i Syspeople på telefon +45 7034 5657 eller info@syspeople.dk.

Læs om implementeringen af ServiceNow i DK Company:

ServiceNow DK Company




ServiceNow ny strategi

ServiceNow har introduceret en strategi, der både nytænker løsningen og brugerens rolle. ServiceNow er ikke længere blot en IT-platform men i højere grad en user experience platform. Løsningen skal bringe brugeren i centrum og bidrage til den digitale transformation.

Under sloganet  "Make the world of work, work better for people” blev den nye strategi introduceret. Hør mere om ServiceNow og strategien i denne video har vi udfordret ServiceNows Greg Petroff, Gobal Head of Design på elementerne i den nye strategi.