"Syspeople har været i stand til at forstå vores
behov og give gode løsningsforslag."

Flemming Hvid Kristensen, Divisional CIO Drift & Service og Jan Kusk, IT Koordinator, Eniig.

Eniig samler alle IT-afdelingens supportsager i ServiceNow

Det har været en god proces for forsyningsselskabet Eniig at indføre ServiceNow som det samlende system hvori alle henvendelser til IT-afdelingen registreres.

Eniig er lykkedes godt med implementeringen af ServiceNow. Det på trods af, at implementering har skullet foregå samtidig med fusionen af 3 selskaber og etablering af den nye forsyningsvirksomhed Eniig.

Valget faldt på ServiceNow

Da man skulle vælge IT Service Management-løsning til at håndtere den nye og sammenbragte IT-afdelings sager, var valget ikke svært. ServiceNow var det oplagte valg, selvom det var 3 helt andre systemer, som hidtil havde været anvendt i de 3 fusionerende selskaber.

"Efter et par timers træning var vi selv i stand til at bygge workflows."

"Vi er meget tilfredse med dialogen med vores primære kontaktperson, som står for al opfølgning."


Flemming Hvid Kristensen, Divisional CIO Drift & Service i Eniig, fortæller om forløbet: ”Målet var at få alle henvendelser og sager ind i samme system, så samkøring og udjævning af belastninger kunne fordeles på medarbejdere og lokationer.”
”Vi kommer fra at være 3 mindre virksomheder: Energi Midt, HEF og Bredbånd Nord med henholdsvis 600,300 og 100 medarbejdere. I de virksomheder kan man med gode menneskers vilje lykkes med det meste. Men med en virksomhed af denne størrelse er både processer og et sagsstyringsværktøj af afgørende betydning.”

ServiceNow i Eniig

Tæt ved alle supportsager registreres nu i ServiceNow.
Via værktøjskassen i ServiceNow sikrer Eniig, at alle incidents prioriteres og bliver fordelt på hele teamet, som befinder sig på forskellige lokationer.

Serviceportal

Alt IT-udstyr og mobiltelefoner bestilles fra Serviceportalen, som alle brugere har adgang til. Når en medarbejder har afgivet en bestilling genereres der automatisk en mail, der sendes til nærmeste leder med henblik på godkendelse af indkøb. Desuden har Eniig indledningsvis taget assets i anvendelse, dog endnu i begrænset omfang. Ud over sager til IT-supporten, er det kun få typer af sager udenfor IT-afdelingen, som registreres i ServiceNow, men det er oplagt at anvende ServiceNow også på andre områder fortæller Flemming.

Vil du vide mere?

Lad os kontakte dig.


"Vi har et haft et fint samarbejde med Syspeople"

Læs mere:

ITSM med ServiceNow

Om Syspeople

Relationen til Syspeople

Eniig har kørt hele implementeringsforløbet sammen med Syspeople.

Flemming fortæller om forløbet, at Syspeople har bidraget med vejledning, inspiration og assistance.

Jan Kusk, IT Koordinator supplerer: ”Vi har haft et fint samarbejde med Syspeople og vi er meget tilfredse med dialogen med vores primære kontaktperson hos Syspeople, som står for al opfølgning.” Jan fortsætter: ”Vi har haft glæde af den løbende og tætte dialog vi har haft med Syspeople og Syspeople har været i stand til at forstå vores behov og give gode løsningsforslag.”