"Alt hvad der blev fortalt i salgsforløbet stemmer.”

IT-Driftschef Preben Pedersen, Aalborg Kommune

Overvågning af Aalborg Kommunes IT-systemer har givet mere ro og stabilitet

Aalborg kommune har fået Microsoft System Center Operations Manager (SCOM) reimplementeret og luset ud i alarmer, så man nu kun modtager valide alarmer. Det betyder, at der frigives ressourcer, og i nogle tilfælde kan IT-Centeret nå at reagere inden brugerne oplever problemer.

Aalborg Kommunes IT-Center havde allerede en overvågningsløsning baseret på Microsoft System Center Operations Manager (SCOM). Systemet gav mange alarmer, og også alarmer, som ikke var relevante. Det betød, at man ikke kunne agere og bruge systemet som en valid rettesnor.

Aalborg Kommune havde i forvejen en SCOM løsning, der overvågede IT-installationen. Systemet genererede mange alarmer, og det var en udfordring at finde ud af hvilke alarmer, der skulle reageres på, og hvilke der ikke havde en reel betydning. Det var nødvendigt, at en specialist vurderede de enkelte alarmer og tog stilling til, hvilke der skulle reageres på, og hvilke der ikke var væsentlige.


Søgte specialister

"Vi anbefaler meget gerne 
Syspeople til andre.
Vi oplever dem som meget 
kompetente og reelle."
 

IT-Driftschef Preben Pedersen fortæller:

“Når man får så mange alarmer fra systemet, har det konsekvenser for tilliden til vores løsning. Da vi mødte personen fra Syspeople kunne vi mærke, at her var en person, som var helt nede på jorden og med forstand på tingene. Vi fik en klar fornemmelse af at Syspeople med deres viden om overvågning og SCOM, kunne bringe os videre. De tilbød os et “Health Check” og udarbejdede en rapport. Det hele var meget overskueligt og lige til at gå til. 

Med rapporten fulgte også en pris. Vi har fået mange tilbud på System Center, men ikke fået det serveret på en måde så håndgribeligt og målrettet som den Syspeople har leveret.”

Dashboards og alarmer

“Hele løsningen har været med til at skabe en stabil drift, og vi har kunnet anvende vores ressourcer langt bedre.”
Alarmerne kommer nu direkte til de mennesker, som sidder tæt på opgaven, og det har aflastet specialisterne, som helst skal varetage projektarbejde. Det sparer ressourcer og giver langt bedre mulighed for at reagere hurtigt i IT-Centeret.

I nogle tilfælde har Aalborg Kommunes IT-Center også nået at reagere præventivt og har løst situationen inden at brugerne oplever systemnedbrud.

Aalborg Kommunes IT-Center har desuden fået Dashboards med rød/gul/grøn indikatorer, der gør det nemt at overskue, hvor der skal sættes ind. Faktisk er nogle af planerne at få udviklet andre dashboards til øvrige dele af Aalborg Kommunes IT-enheder.

Vil du vide mere?

Lad os kontakte dig.

I Preben Pedersens øjne har det været alle pengene værd: “Vi kunne, i kraft af Syspeoples ekspertviden, sætte en valid overvågning op på udvalgte og kritiske systemer."

"Vi har nu en overvågning af mail/Exchange, Løn- og økonomisystem, printservices og flere andre systemer. Det er ikke så dyrt. Vi køber os ind til en kæmpe erfaring hos Syspeople, som det ikke er umuligt for os selv at have her.”

Preben Pedersen føler, at han har fået god og kompetent rådgivning af Syspeople. “Samarbejdet med Syspeople har fungeret rigtig godt. De har en jordnær og praktisk tilgang og har fokus på, at deres arbejde skal give værdi for kunden. Det, som der blev vist på det første møde, stemmer overens med det, som vi har fået."

"Alt hvad der blev fortalt i salgsforløbet stemmer. Vi har endda fået mere for pengene end hvad vi blev lovet”

“Vi anbefaler meget gerne Syspeople til andre. Vi oplever dem som meget kompetente og reelle.” Slutter Preben Pedersen af.